Na dzisiejszym rynku trudno znaleźć dziedzinę, w której nie będzie obecna konkurencja. Niezależnie czym zajmuje się nasza firma, odróżnienie się od innych firm działających w danej branży jest kluczowe w pozyskiwaniu i utrzymywaniu klientów. Jednym ze sposobów na dotarcie klienta jest zaprojektowanie własnego gadżetu firmowego. Oprócz przygotowania odpowiedniego projektu, warto pomyśleć także nad tym, gdzie i kiedy będzie udostępniać go klientom. Oto kilka pomysłów na to jak je wykorzystać i gdzie przekazywać, tak, aby jak najlepiej reprezentowały firmę.
Nasz cel
Przede wszystkim należy odpowiedzieć sobie na pytanie gdzie się wybieramy i co chcemy w danej sytuacji osiągnąć. Dać klientowi znak, że o nim pamiętamy, kiedy odwiedza naszą siedzibę? Zapewnić dostęp do danych kontaktowych firmy podczas targów pracy? Czy też może dopiero zaznajomić innych z naszą marką podczas spotkania branżowego lub konferencji? W każdej z tych sytuacji sprawdzi się inny gadżet, zawierający w sobie różne informacje.
Targi branżowe
To świetna okazja by wprowadzić naszą firmę na szerokie wody. Na targach obecni są z przedstawiciele innych firm, z którymi można podjąć współpracę, klienci, gotowi by poznać i nawiązać bliższy kontakt z naszą marką, a także specjaliści z danej dziedziny mogący poszukiwać pracy. Mało które wydarzenie daje okazje dotrzeć do kilku grup odbiorców jednocześnie.
Spotkania branżowe
Wśród niektórych dziedzin popularne jest organizowanie spotkań branżowych poświęconych konkretnym zagadnieniom. W przypadku IT mogą być to konferencje lub hacktony, w branży meblarskiej - warsztaty projektowania wnętrz, a w dla branży kulinarnej zawody. Wzięcie udziału w takim spotkaniu daje możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych, a także poprawienia wizerunku naszej marki i zaprezentowania jej jako aktywnej i uczestniczącej w budowaniu społeczności wokół danej branży.
Zachęta do działania
Innym ciekawym pomysłem może być rozdawanie lub wysyłanie gadżetu firmowego klientom za wykonanie przewidzianego przez nas działania. Możemy go w ten sposób zachęcić na przykład od wypełnienia ankiety oceniającej jakość naszych usług, albo dodawać niewielki, miły upominek do sfinalizowanej transakcji. Jednym z najbardziej znanych przykładów tego typu działania podjęła firma Orange, do każdej podpisanej umowy dodając klientom pluszowe maskotki swojej marki – Serce i Rozumu, które szybko stały rozchwytywanym hitem.
Siedziba naszej firmy
Ostatnim, najbardziej oczywistym przykładem jest rozdawanie gadżetów w siedzibie firmy. Jest to dobry sposób, by zaskoczyć klientów pierwszy raz odwiedzających naszą placówkę, a także by umilić dzień tym, którzy odwiedzają nas regularnie.
To tylko kilka pomysłów i propozycji miejsc, w których można wykorzystać firmowy gadżet. Należy pamiętać również o odpowiednim dopasowaniu gadżetu do sytuacji i o tym do kogo jest on kierowany. Dobrze wykorzystany może stać się bardzo potężnym narzędziem do promocji własnej działalności.
Twoja opinia może być pierwsza.
pokazuje 0-0 z 0 opinii
Czy na pewno usunąć zawartość kosza? Operacja ta jest nieodwracalna.