O czym pamiętać, wybierając kubki reklamowe?

Gadżety firmowe stają się coraz popularniejszym środkiem promocji. Dziś praktycznie każda rzecz może promować naszą działalność. Od małych i prostych przedmiotów takich jak długopisy czy smycze, poprzez koszulki i drobną elektronikę, a skończywszy na torbach i walizkach. Firmy, które decydują się na swój pierwszy gadżet, często wybierają jednak na reklamową klasykę, czyli kubek.

Oto kilka wskazówek, o których warto pamiętać podczas dobierania i projektowania firmowego kubka.

 

Dla kogo?

Projektując firmowy kubek warto przede wszystkim pamiętać, dla kogo ma być on przeznaczony i kto będzie z niego korzystał. Jeśli klienci, dobrze odpowiedzieć sobie najpierw na pytania jacy oni są, w jakich sytuacjach mogą go używać, co pozytywnie kojarzy im się z naszą marką? Kubek nie zawsze musi być ozdobiony wyłącznie logiem firmy. Może być to nasze hasło, zabawny cytat, nawiązanie do kampanii reklamowej, wizerunek maskotki, coś co odznacza nas od innych działających w tej samej branży. Kubek świetnie sprawdza się jako gadżet firmowy z dwóch powodów: po pierwsze jest przedmiotem codziennego użytku. Podarowany klientowi prędzej czy później znajdzie się w użytku. Po drugie ze względu na swoją wszechstronność i możliwość personalizacji. Obsługujemy rodziny z dziećmi? Idealny dla nich będzie lekki i wytrzymały plastikowy kubek z sympatyczną, firmową maskotką. Nasi klienci wymagają doświadczenia, najwyższej jakości i profesjonalizmu? Odpowiedni będzie elegancki i praktyczny, stalowy kubek termiczny z estetycznym logiem.

 

Właściwy materiał

Kiedy wiemy już dla kogo chcemy zaprojektować kubek i mamy ustalone ramy budżetu, możemy przystąpić do wyboru konkretnego modelu i materiału. W kwestii kształtu wybór jest bardzo szeroki, od najbardziej klasycznych naczyń, poprzez wysokie i smukłe idealne do kawy, filiżanki czy kubki, w których uszku znajduje się miejsce na łyżeczkę. Przy doborze materiału warto pomyśleć o tym jak ma być użytkowany kubek. Jeśli tylko w domu lub w pracy, najlepszym materiałem będzie klasyczna porcelana lub ceramika. Jeśli zaś kubek ma służyć na przykład do przenoszenia napojów, lepszym wyborem są bardziej wytrzymałe naczynia ze stali, plastiku czy grubego szkła.

Nadruk

Ostatnią istotną kwestią jest dobranie techniki nadruku. Powinna być uwarunkowana skomplikowaniem grafiki oraz materiałem, z którego wykonane zostały kubki. Najszybszą i najtańszą metodą znakowania  tego typu gadżetów reklamowych jest nadruk bezpośredni, czyli tampodruk. Polega on na nadrukowaniu grafiki na powierzchni naczynia, a następnie utrwalenie jej poprzez poddanie wysokiej temperaturze. Ta metoda znakowania odznacza się jednak małą trwałością i wraz z upływem czasu druk może zostać starty.

Inną techniką jest sitodruk. To dużo trwalsza technika drukowania, która pozwala na lepsze odwzorowanie kolorów oraz otoczenie znakiem całej powierzchni kubka. Choć trwalsza, wciąż pozostaje na powierzchni naczynia i może z czasem uleć zatarciu.

Jedną z najtrwalszych metod znakowania jest kalka ceramiczna. To nadruk, który zostaje stworzony na specjalnej kalce, nałożony na kubek, a następnie wypalony w wysokiej temperaturze, dzięki czemu wtapia się w szkliwo pokrywające naczynie. Dzięki temu mamy pewność, że nie zostanie on starty na przykład podczas mycia.

Ostatnią popularną i równie trwałą metodą jest piaskowanie występujące także pod nazwą sensitive touch. To rodzaj graweru pozostawianego na powierzchni naczynia. Podobnie jak kalka ceramiczna jest bardziej trwały, ale nie daje możliwości manipulowania kolorem wykonywanego znaku.

Kiedy mówimy kubek firmowy, najczęściej myślimy o zwykłym, białym naczyniu z ceramiki lub porcelany, przyozdobionym kolorowym logo. To jeden z najbardziej rozpoznawalnych i podstawowych gadżetów firmowych. Nie musimy jednak ograniczać do jednego koloru, materiału czy kształtu. Dostępnych opcji jest tak wiele, że każda firma będzie w stanie wybrać coś dla siebie.

Opinie o newsie: O czym pamiętać, wybierając kubki reklamowe?

2016-08-04 08:55:50

Kasia napisał /-a: puzzle

Kubki to chyba jednej z fajniejszych pomysłów na gadżet, często w użytku. Osobiście podobają mi się także puzzle reklamowe. Myślę, że to oryginalna sprawa i dzięki temu firma na pewno zostanie w pamięci.

pokazuje 1-1 z 1 opinii

Dodaj opinię >

Uwaga!

ocena
nowy kod obrazka

treść *

Zaufali nam