Rodzaje grawerów na gadżetach firmowych

Szukając nowych sposobów na odróżnienie się od konkurencji, firmy coraz częściej decydują się na promocję poprzez różnego rodzaju gadżety. Możliwości do wyboru jest naprawdę dużo: torby, kubki, pendrivy, akcesoria biurowe i wiele, wiele więcej. Jednak niezależnie od tego, na jaki przedmiot się zdecydujemy zawsze zdobi go firmowe logo lub claim, często również zawierane są na nich dane teleadresowe: strony internetowe, adresy korespondencyjne czy numery telefonów. Jeśli gadżet jest przedmiotem użytkowym, który ma często służyć klientowi, informacje na nim muszą zostać zapisane w trwały sposób. Jedną z najtrwalszych metod znakowania przedmiotów promocyjnych jest grawerowanie.

Grawery na gadżetach firmowych wykonuje się najczęściej za pomocą technologii laserowej. Za pomocą lasera typu CO2 znakuje się obiekty wykonane z miękkich materiałów: skóry, drewna, tworzyw sztucznych, gumy i szkła. Z kolei do wykonywania obrazów na materiałach twardych, takich jak różnego rodzaju metale, wykorzystywane są urządzenia o większej mocy – lasery typu YAG.

Klasyczne grawerowanie polega na usunięciu zbędnych części materiału w celu uzyskania odpowiedniego kształtu. Do jego wykonania niezbędny jest model 3D, który będzie zawierał w sobie model pozwalający na dokładne odwzorowanie topografii przedmiotu. Z kolei znakowanie to proces usuwania cienkiej, wierzchniej warstwy materiału w celu uzyskania płytkiego znaku, ledwo wyczuwalnego pod palcem. Do jego wykonania potrzebny jest jednie plik graficznego 2D.

Niezależnie od wybranej metody, lasery są zawsze sterowane komputerowo, co zapewnia bardzo wysoką dokładność odwzorowywanych znaków, nawet jeśli są one graficznie skomplikowane. Wygrawerowane znaki, w przeciwieństwie do malowanych lub nadrukowanych są odporne na ścieranie, wysoką temperaturę, wilgotność czy inne warunki atmosferyczne. Możliwe jest uzyskanie bardzo małych znaków, jak i tych większych, których wymiary nie przekraczają 432×726 milimetrów. Jedne ograniczenie jakie niesie ze sobą grawerowanie to dobór koloru, który ostatecznie zależy od materiału, na jakim wykonywany jest znak. Możliwe jest jedynie wyostrzenie kontrastu kolorystycznego między grawerem, a resztą materiału poprzez zastosowanie przeznaczonej ku temu powłoki.

Grawer jest dobrym rozwiązaniem dla każdego, kto poszukuje gadżetu z trwałym oraz stylowym znakowaniem.

Opinie o newsie: Rodzaje grawerów na gadżetach firmowych

Twoja opinia może być pierwsza.

pokazuje 0-0 z 0 opinii

Dodaj opinię >

Uwaga!

ocena
nowy kod obrazka

treść *

Zaufali nam